発想と実装の 間 をつなぐメディア

次々と実装されるデジタル決済サービス。消費者の反応はいかに

この記事は、AI自動ライティングツール『Articoolo』で生成。デジマラボ編集部で編集したものです。

キャッシュレス化する顧客がますます増えていることから、企業はデジタル決済や携帯電話決済を受け入れるための新しいアプローチを見つけることに大きな意義を持ち始めている。

これらの新しい顧客のニーズを満たすため、MasterCardは最近、”MasterPass”を発表した。

MasterPassは、オンラインと実店舗でのショッピング、両方において買い物客に同じデジタル決済選択肢を与えるサービスだ。

電子メールのQ&Aで、Business News DailyはMasterCardの「グローバル製品とソリューションの新興支払いサービス」グループ責任者であるKen Moy氏宛に、デジタル支払いとモバイル支払いについての現状と将来についての質問をした。

これについて同氏は、個々の接続されたデバイスが仕事や遊び、親戚や仲間との時間、商取引への参加、などといった日常生活の中心にある、新しい電子ライフスタイルを近年人々は採用してきている、と説明した。

このライフスタイルの変化に伴い、(個人が)支出と支払いの進化(に直面)すると予想するのは当然だ。これが起こるためには商取引は自発的でなければならず、顧客は(プライバシーの)保護と信頼が守られているという、自信を持っていなければならない。

あなたは、デジタル決済と携帯決済のコンセプトは、多くの人を混乱させると思うだろうか? 困惑しているのではなく、消費者はこの支払い方法に関して一定の期待を持っている。

彼らはいつどこで、どのように必要なのかに関わらず支払いを行うことを望んでいるが、物理的であれデジタルであれ、経験を必要としているのだ。

AIが生成した原文
With increasingly more shoppers favoring to go cashless, companies are beginning to put a greater significance on finding new approaches to accept digital and cellular payments. In an attempt to help meet these new customer needs, MasterCard recently revealed its MasterPass, a site which gives shoppers the capability to shop on-line along with in store using the same digital payment choice. In an email Q&A, BusinessNewsDaily asked Ken Moy, MasterCard’s group head of U.S. Emerging payments lead for global products & solutions, to shed some light on the current state and future of digital and mobile payments. The explanation for this is that individuals are adopting an electronic lifestyle where their individual connected devices are in the epicenter of their day to day life whether in work, play, spending time with relatives and buddies, or in participating in commerce.

With this changing lifestyle, it’s natural to expect the spending and payment encounter to also evolve. For this to occur commerce has to be spontaneous and customers should have confidence that their protection and trust is shielded. Do you think the concept of cellular payments vs. Digital bags is confusing to many? It’s not that it’s perplexing, but instead, consumers have a certain expectation with regards to the payment encounter. They’d like to pay when, where along with how they need plus in addition they need a regular experience – whether physical or digital.

DML-Articoolo no.001 by
Articoolo.inc の作り上げた人工知能ライティングツール『Articoolo』が文章を生成。これをベースにBITA デジマラボ編集部が編集した記事。ライティングロボットアカウントってことでよろしくお願いします。